Nord, 1 - 17160 Anglès

972 421 206 - 673 390 250

P3 va de convivències a Gombrèn!

Cada any, els alumnes de tercer de primària participem en les convivències a Gombrèn, unes jornades de tres dies en les quals descobrim el lloc de naixement del Pare Coll i on duem a terme activitats molt diverses d’autoconeixement, altres de cohesió de grup, aprenem moltes coses noves… tot en un ambient idíl·lic, rodejats de natura i entorns increïbles.

Enguany hem anat els dies 6, 7 i 8 de novembre juntament amb els alumnes de 5è de Pont Major.

El primer dia, vam fer una parada a Vic per visitar el Museu del Pare Coll, que es troba dins l’escola FEDAC Vic, vam poder apreciar objectes personals, quadres, veure per quins pobles va passar i va fundar escoles… i vam emprendre el camí cap a Gombrèn.

Una vegada a la casa de colònies, ens vam establir a la nostra habitació, llavors vam conèixer els monitors i els companys amb els que compartiríem la resta de dies. A la nit vam jugar al joc del contrabandista, on havíem d’amagar una peça de colors i portar-la a la base contrària.

L’endemà va ser de ruta per la natura, vam conèixer la vegetació i la fauna de la zona observant, prenent apunts i distingint les característiques dels descobriments que anàvem fent. També ens van proposar recollir elements naturals per crear una obra d’art. A la nit, l’activitat d’observació de les estrelles ens va captivar, el cel de Gombrèn és preciós i s’observaven molt bé les diferents estrelles, que formaven constel·lacions. Finalment, vam fer… Festa!

El darrer dia va ser de descobriment del poble de Gombrèn i la casa del Pare Coll. Els monitors ens van preparar una gimcana pel poble, on havíem de resoldre les pistes que ens havien amagat. La darrera parada va ser l’estàtua del Pare Coll, on ens vam fer un selfie.

Després de dinar, amb la panxa ben plena, vam tornar cap a Anglès. Estàvem tan cansats que alguns ens vam adormir al bus.

Les convivències a Gombrèn han sigut una experiència increïble que sense cap mena de dubte repetiríem.