La robòtica és molt més que una assignatura, és una aventura
Els alumnes s’endinsen en un món de creativitat i innovació mentre dissenyen, construeixen i programen els seus propis robots. Però com ho fem? Doncs bé, ho fem partint de 5 aspectes importants per incidir amb la motivació i les ganes de seguir aquesta aventura. Aquests són:
Aprenent els fonaments: Comencem pels conceptes bàsics de la programació. Utilitzant eines i programari adaptats a la seva edat, els alumnes aprenen a donar vida a les seves idees.
Construint pas a pas: Amb kits de robòtica (Cody Rocky, Lego Spike, Lego We Do, LEGO Train, Blue boots…) els alumnes munten els seus propis robots i donen forma a les seves creacions. Cada robot és un projecte únic, fruit del seu esforç, treball en equip i dedicació.
Programant el moviment: A través de diferents plataformes de programació, els alumnes adquireixen el llenguatge de codis per tal de transmetre’ls als seus robots, i que aquests ho executin tal com ho han pensat.
Treballant en equip: La robòtica fomenta el treball col·laboratiu. Els alumnes aprenen a compartir idees, a resoldre problemes junts i a valorar les diferents perspectives.
Participant en reptes: Quan tenen els aprenentatges bàsics adquirits dels robots adequats a la seva edat, se’ls hi plantegen reptes per fomentar la seva creativitat, imaginació i resolució de problemes.
Per què la robòtica?
La robòtica no només és divertida, sinó que també desenvolupa habilitats clau com:
Pensament crític: Els alumnes aprenen a analitzar problemes i a buscar solucions creatives, com s’explica a l’apartat “participant en reptes”.
Resolució de problemes: Enfrontar-se a reptes i trobar solucions fomenta la capacitat d’adaptació i superació.
Creativitat: La robòtica permet als alumnes expressar la seva imaginació i perquè no, fer-la realitat!
Treball en equip: Com s’ha explicat a l’apartat de “Com ho fem”. Col·laborar amb altres fomenta la comunicació i el respecte per les diferents opinions.
Per tant, a FEDAC Anglès, pensem que…
“La robòtica ens ensenya a pensar, crear, imaginar i treballar amb equip a través del pensament crític”.
Us deixem els enllaços dels robots perquè hi feu una ullada!