“Leader in Me” (Líder en Mi) és un programa educatiu basat en els principis del llibre “Els set hàbits de la gent altament efectiva” de Stephen Covey. Aquest programa s’implementa a les escoles FEDAC per desenvolupar habilitats de lideratge i efectivitat personal en els estudiants. L’enfocament del “Leader in Me” promou la responsabilitat, la iniciativa i la col·laboració, incorporant els hàbits de Covey en l’entorn escolar. A través d’activitats i pràctiques específiques, els estudiants aprenen a liderar-se a si mateixos i a contribuir positivament a la comunitat escolar. Aquest enfocament integral busca preparar els estudiants per a un futur en què puguin destacar com a líders i ciutadans compromesos.
Dins de les pràctiques de Covey trobem un concepte molt interessant: el Compte Bancari Emocional (CBE).
El Compte Bancari Emocional (CBE) és una analogia entre les relacions personals i el funcionament del nostre saldo en el banc; una metàfora on les interaccions diàries afecten la connexió emocional entre les persones de la mateixa manera que fem ingressos o retirem diners en un compte bancari.
Dipositar o ingressar en el compte implica accions que reforcen el vincle, com expressar gratitud, donar suport en moments difícils o mostrar interès de veritat. D’altra banda, retirar del compte succeeix quan hi ha desavinences, crítiques constants o manca d’empatia.
Mantenir un saldo emocional positiu és crucial per a relacions saludables, ja que un compte en números vermells pot conduir a la distància entre les persones i problemes a llarg termini.
El Compte Bancari Emocional destaca la importància de cultivar relacions sòlides a través de gestos afectuosos i respectuosos, construint així fonaments emocionals duradors.
A la classe de P3, hem aplicat el concepte de compte bancari emocional. Cada estudiant té un sobre personal que actua com el seu compte bancari emocional. Setmanalment, tots estem compromesos a realitzar “ingressos” positius en els sobres dels altres companys, ja sigui amb missatges d’encoratjament, notes inspiradores o fins i tot dibuixos amistosos.
Aquesta pràctica fomenta un entorn en què es valora la positivitat i es reforça la connexió entre nosaltres.
Setmana a setmana, durant la nostra sessió de revisió, obrim els sobres i compartim els continguts. Així, es crea un balanç emocional col·lectiu que ens recorda la importància de construir relacions positives i de mantenir un saldo emocional saludable a la nostra classe, contribuint a un ambient d’aprenentatge enriquidor.
Per saber-ne més sobre les nostres aventures, pots seguir-nos a Instagram @fedacangles o bé al Twitter @Fedac_Angles!
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola