Nord, 1 - 17160 Anglès

972 421 206 - 673 390 250

Educació primària

Educació primària (P1, P2, P3, P4, P5 i P6)

Durant els sis cursos d’educació primària, a FEDAC Anglès ajudem els nens i nenes a créixer en la seva formació i maduració com a persones úniques, autosuficients, amb sentit crític, respectuoses amb l’entorn físic i social, capaces de resoldre amb creativitat i optimisme els diferents reptes que formaran part del seu camí.

Per això, presentem un projecte educatiu on els alumnes aprenen a treballar en equip, a desplegar la seva creativitat i a posar els talents individuals al servei del grup. Al llarg de la primària, els nens i les nenes observen, manipulen, experimenten, aprenen dels errors i a comunicar els descobriments realitzats, tot fent-se preguntes i buscant-ne les respostes.

A FEDAC Anglès oferim, en definitiva, una formació integral de la persona, que combina l’excel·lència educativa amb l’acompanyament en el desenvolupament de la personalitat autèntica i pròpia de cada infant.

Projectes de l’etapa

Cantem

Cantem és el projecte de cant coral de l’escola, impulsat des de l’àrea de música entre els alumnes de primària. Cada setmana, els nens i nenes dels cicle mitjà i superior participen en una sessió de mitja hora de treball del cant coral.

En aquest projecte, treballem i desenvolupem diferents aspectes vinculats al cant i a la tècnica vocal, com la respiració, l’afinació, l’articulació dels sons, la iniciació a polifonies simples… a més, lògicament, del repertori específic, amb cançons tradicionals catalanes i d’autors d’arreu del món.

També enfoquem aquest projecte de manera interdisciplinària, ja que involucra les àrees de llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa, medi social i cultural, espiritualitat, projectes d’Aprenentatge-Servei (ApS), projectes dels cicles, etc.

Dansa

A través del projecte de dansa, Els alumnes d’EP1, ens proposem desenvolupar en els alumnes les aptituds auditives i motrius, la memòria i la concentració. A la nostra escola concebem aquesta activitat com una gimnàstica integral del reflex i del conscient, seguint el mètode Dalcroze, que es basa en la integració de la música, el moviment i la coordinació.

D’aquesta manera, la dansa es converteix en una eina d’expressió amb la qual estimulem en els nens i nenes de primària l’educació de la sensibilitat, l’espontaneïtat i la integració harmònica de les facultat sensorials, afectives i mentals. Posem en pràctica les danses en les diferents celebracions escolars.

Matemàtiques manipulatives i vivencials

A FEDAC Anglès treballem la didàctica de les matemàtiques amb una metodologia activa, vivencial i lúdica. Formem part del grup d’innovació didàctica per a l’aprenentatge matemàtic a+a+, de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, amb el professor Josep Callís.

Les matemàtiques manipulatives i vivencials posen en pràctica la metodologia de la descoberta, on els nens i nenes són els protagonistes de l’aprenentatge. Són ells els que descobreixen el funcionamet dels conceptes i les operacions matemàtiques, mentre que els mestres els acompanyem amb preguntes i propostes adequades per al desenvolupament dels aprenentatges.

Banc dels Aliments

Els alumnes de 3r de primària participen en un projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS) dedicat al Banc dels Aliments. A través d’aquest projecte, pretenem que els nens i nenes prenguin consciència de les necessitats d’algunes persones i de la seva capacitat per ajudar-les. Alhora, ens proposem que es familiaritzin amb campanyes com la del Gran Recapte i que siguin capaços de donar-la a conèixer en el seu entorn, a més de valorar la feina de voluntaritat de les persones de Càritas Anglès.

Durant el projecte, rebem la visita del voluntari responsable del Banc d’Aliments de Càritas Anglès, visitem les instal·lacions on Càritas Anglès fa la distribució dels aliments, passem per totes les classes de l’escola a explicar la campanya i animar els companys a participar-hi, col·loquem diferents punts de recollida d’aliments a l’escola, etc.

Tutorials G Suite

Com ens connectem en una videoconferència? Com organitzem els correus amb etiquetes per trobar-los més fàcilment? Com ens connectem a un Classroom? Els alumnes de 4t de primària es converteixen en agents de canvi per ajudar les seves famílies i tothom que ho necessiti a empoderar-se en l’ús de noves tecnologies i eines digitals.

A través d’aquest projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS), els nens i nenes creen un site amb videotutorials sobre les eines G Suite, en els quals posen a disposició de l’entorn el seu domini i coneixement de les noves tecnologies. D’aquesta manera, realitzen de forma desinteressada un servei per donar resposta a una necessitat real que han detectat.

Mosquit tigre

Els nens i nenes de 5è de primària protagonitzen cada curs un projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS) al voltant del mosquit tigre. A més de realitzar un aprenentatge sobre la biologia dels mosquits, els alumnes es consciencien de la importància de prevenir i controlar el mosquit tigre i, per això, s’hi impliquen activament amb la recollida de larves per analitzar-les. Aquestes mostres que recullen s’envien al Centre de Detecció i Control del Mosquit Tigre.

Al llarg del projecte comprenen que, per minimitzar la presència del mosquit tigre i evitar que actuï com a transmissor de malalties, cal la implicació dels ciutadans per evitar-ne la propagació en l’entorn.

Banc de Sang i Teixits

Els alumnes de 5è de primària de l’escola s’involucren en un projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS) per donar a conèixer en l’entorn la importància de donar sang.

El projecte serveix per realitzar aprenentatges al voltant de les cèl·lules i la composició de la sang i prendre consciència que les donacions salven vides, a més de conèixer el procés de la donació de sang.

En el transcurs del projecte, rebem a l’escola personal sanitari del Banc de Sang i Teixits, que ens expliquen quanta sang tenim, com es forma, com s’asseguren que una persona pot ser donant o com és un dia de campanya de donació de sang al CAP d’Anglès.

Després, els alumnes són els encarregats de crear una campanya de difusió per animar el veïns del poble a donar sang. El dia de la campanya de donació de sang anem al CAP d’Anglès per realitzar un servei a les persones donants, a més d’observar el funcionament del procés de donació.

La Marató de TV3

Amb el projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS) sobre La Marató de TV3, els alumnes de 6è de primària se sensibilitzen envers aquesta campanya solidària i les malalties a les quals es destinen els diners recollits.

L’objectiu és prendre consciència de la importància de destinar recursos a la investigació i de la nostra capacitat per ser solidaris. Al llarg del projecte, els nens i nenes s’adonen de la necessitat del nostre compromís actiu per tal de millorar la societat i assolir un bé comú, mentre adquireixen actituds de respecte i col·laboració.

Els alumnes són els encarregats de fer difusió de La Marató a tota la comunitat educativa i d’adaptar-ne els continguts per divulgar la campanya als diferents cursos de l’escola. A més de donar a conèixer la malaltia a la qual es dedica La Marató, també expliquen la història i l’evolució d’aquest programa de televisió solidari.

A cada classe també reparteixen petites guardioles i, un cop finalitzada la campanya, es recullen els diners i s’entreguen a La Marató, juntament amb els donatius recaptats amb el Pessebre Vivent de l’escola.

Activitats complementàries

Dins de l’horari escolar i per a tots els alumnes de primària, a FEDAC Anglès impartim un conjunt d’activitats complementàries. Aquestes activitats reforcen els aprenentatges dels nens i nenes, els ajuden a conèixer-se millor i a desenvolupar els seus talents, tot afavorint el seu desenvolupament integral.

A educació primària les activitats complementàries de l’escola són les següents:

  • Interioritat: TUtopia
  • LideratgeS: LeaderInMe (LEM)
  • artTIC
  • Oratòria
  • Escacs

Consulta'n els detalls al pdf adjunt

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website